• »
  • »
  • »
  • Hoe zet ik automatische e-mail meldingen van Sunny Portal aan en uit?

Ik blijf graag op de hoogte van nieuws en ontwikkelingen.


Hoe zet ik automatische e-mail meldingen van Sunny Portal aan en uit?

Sunny Portal kan u automatisch e-mail sturen als er een storing in uw systeem optreedt. Hier leest u hoe u deze meldingen aan of uit kunt zetten.

Er bestaan verschillende manieren om automatisch een e-mail te ontvangen van Sunny Portal in geval van storingen. De belangrijkste is via het 'gebeurtenisrapport'. Dit geeft de mogelijkheid om een e-mail te ontvangen wanneer zich een storing in de omvormer voordoet.

Log in op de site en ga via 'Configuratie' naar 'Rapportconfiguratie' Sunny Portal Rapportconfiguratie

 

In de rapportconfiguratie kan er gekozen worden voor dagelijkse en maandelijkse inforapporten, of gebeurtenisrapporten.

Sunny portal selecteer gebeurtenisrapport

 

Klik op de dropdown om bij Gebeurtenisrapport 1 te komen, en klik op Bewerken om de instellingen aan te passen. u kunt het rapport activeren of decativeren, e-mail adressen toevoegen of verwijderen, en kiezen welke meldingen u laat versturen. Vergeet niet op Opslaan te klikken als u klaar bent.

Sunny Portal gebeurtenisrapport activeren 

 

U kunt er ook voor kiezen om een melding te krijgen als de communicatie met uw systeem uitvalt. Dat kan via de knop 'Installatiebewaking'.

Sunny Portal Installatiebewaking aanklikken

 

Hier kunt u de 'Instellingen' aanklikken.

Sunny Portal installatiebewaking instellingen

 

Tenslotte kunt u hier aangeven dat u een mail wilt ontvangen wanneer de communicatie onderbroken is.

Sunny Portal installatiebewaking configureren