Ik blijf graag op de hoogte van nieuws en ontwikkelingen.


Hulp bij problemen met uw zonnestroom installatie

Hoe weet u of uw zonnepanelen correct werken? Wat betekenen de LED lampen op de omvormer? Hoe krijgt u uw on-line monitoring weer op gang als er een storing is geweest in de communicatie? op deze pagina hopen we u van antwoorden te voorzien.

Via uw on-line monitoring kunt u de opbrengst van uw zonnepanelen in de gaten houden. De grafieken die worden getoond op Mijn Zonnefabriek, op de SolarEdge portal, op de ZeverCloud of op de Sunny Portal lopen altijd achter op de actuele situatie. De informatie die door duizenden systemen aan de portaalservers wordt doorgegeven, moet eerst worden verwerkt in grafieken voordat ze getoond kan worden. Op sommige momenten duurt dat langer dan anders. Als uw grafiek een halve dag achterloopt, kan dit zich vanzelf herstellen. Als het langer duurt, kijk dan hieronder voor tips om de communicatie te herstellen. 

Hoe weet u of uw systeem echt in storing is?

Als uw on-line monitoring werkt, maar u ziet toch geen opbrengst, of als u uw on-line monitoring niet op orde krijgt en zich afvraagt of alles wel werkt, kijk dan op de omvormer: De LED lampen op het toestel geven aan of er een probleem is. Kijk hieronder voor uitleg over de betekenis van de LED lampen.

Veel gestelde vragen

 

Mijn monitoring is uitgevallen, wat nu?

Wat betekenen de lichtjes op mijn omvormer?

Wat betekent de melding: Startvoorwaarden niet bereikt?

Wat betekent de melding: Instabiel bedrijf?

Wat betekenen de meldingen over SIP-optiepakketten, de SIP-registrar, de DNS-server en de standaardgateway?

Ik ben mijn wachtwoord voor Sunny Portal vergeten, wat nu?

Hoe wijzig ik mijn wachtwoord voor Sunny Portal?

Hoe zet ik automatische e-mail meldingen van Sunny Portal aan en uit?

Op mijn jaarafrekening is de ‘teruggeleverde energie’ veel minder dan de opbrengst van mijn zonnepanelen: Klopt dat wel?

Wat betekent de melding ‘Uitval elektrisch net’ of ‘Fase(n) of nulleider niet aangesloten’?

Wat betekent de melding ‘Rendementsafwijking’?

Hoe wijzig ik het wifi wachtwoord in de SMA Sunny Boy 1.5, 2.5, 3.0, 3.6, 4.0 en 5.0?

 

Afdeling Technische Ondersteuning

Natuurlijk zijn we er ook voor u als u vragen heeft over de werking van uw systeem. U kunt ons bereiken via service@zonnefabriek.nl