ZeverSolar Zeverlution

ZeverSolar Zeverlution

ZeverSolar Zeverlution

De ZeverSolar Zeverlution is meestal via een netwerkkabel met de router verbonden. Wanneer er geen data doorkomt, kan het helpen om de omvormer te 'resetten'; de spanning er aan beide kanten (zowel van het net als van de panelen) af te halen, en vervolgens weer aan te zetten.

Het resetten doen we als volgt:

  • Stap 1

    Schakel de AC (wisselstroom) kant uit. Dit doet u in de meterkast door de schakelaar van de groep zonnestroom (te herkennen aan de Zonnefabriek sticker) naar beneden te schakelen

    GROEP ZONNESTROOM

  • Stap 2

    Ga vervolgens naar de omvormer. Op het toestel zit aan de onderkant een draaiknop (rood omcirkeld op de foto hieronder). Draai deze van '1'  op '0'.

    Zeverlution met rode cirkel om DC knop

  • Stap 3

    Nu is het toestel aan AC en DC-kant afgeschakeld, maar er staat nog wel een restspanning op, in de condensatoren. U ziet dat aan de LED lampjes. Na ongeveer een halve minuut vallen de lampjes uit en is het toestel helemaal spanningsloos.

  • Stap 4

    Nu gaan we het toestel weer opstarten, eerst aan de DC zijde door de draaiknop weer op '1'  te zetten. Als die goed staat, gaan de lampjes en het display weer aan. 

    Zeverlution met rode cirkel om DC knop

  • Stap 5

    Tenslotte gaan we terug naar de meterkast, waar we de groep ‘Zonnestroom’ weer inschakelen door de schakelaar omhoog te duwen.

    GROEP ZONNESTROOM

     

  • Stap 6

    Na enige tijd zal de communicatie met de portaalserver normaal gesproken weer op gang komen. N.B: De grafieken van dag, maand en jaaropbrengst duren wat langer om terug te komen. Meestal zijn die pas na een paar uur weer zichtbaar op Mijn Zonnefabriek en op de Zonnefabriek app.

    grafiek opbrengst zonnestroom