Ik blijf graag op de hoogte van nieuws en ontwikkelingen.


Resultaten Onderzoek Tesla

Een paar maanden geleden deden we in de nieuwsbrief een oproep aan onze klanten om mee te werken aan een marketing onderzoek voor Tesla, over potentiële interesse in de PowerWall thuisbatterij. Inmiddels zijn de resultaten bekend. Wat hebben we geleerd?

De enquête was georganiseerd door de Hogeschool Utrecht in samenwerking met Tesla, met het doel om de interesse voor de Tesla PowerWall te peilen onder (toekomstige) bezitters van zonnepanelen. Vele honderden lezers van onze nieuwsbrief hebben aan het onderzoek meegedaan, waarvoor namens de onderzoekster veel dank! We wilden u daarom de resultaten niet onthouden:

Financieel interessant?

De meeste deelnemers aan het onderzoek gaven aan dat ze er al veel vanaf wisten en daarom zeker in de PowerWall geïnteresseerd waren. De redenen die mensen aangaven om er eventueel één te kopen waren:

-‘omdat ik onafhankelijk wil zijn van het elektriciteitsnet’, 

-‘omdat ik zoveel mogelijk groene energie wil gebruiken’ en 

-‘omdat het financieel interessant is’.

Dat laatste is natuurlijk nog maar de vraag: Aangezien we nog niet precies weten hoe de toekomstige terugleversubsidie eruit gaat zien, kunnen we op dit moment met geen enkele zekerheid zeggen of de plaatsing van een PowerWall nu of in de nabije toekomst economisch zinvol is. Dat blijkt ook uit de reden die mensen opgeven om er nu nog geen te kopen: 'Dat heeft te maken met salderingsregeling waardoor het op dit moment financieel gezien niet rendabel is om het product aan te schaffen.'


Vraag offerte aan

Tesla Powerwall 2

 

Aantrekkelijk Design

Maar wat Tesla natuurlijk wil weten is, àls u dan in de toekomst een thuisbatterij zou moeten kopen, wat zouden dan de doorslaggevende redenen zijn om er voor één van Tesla te kiezen? Uw antwoord: Ten opzichte van de concurrenten wordt het merk ‘Tesla’ door potentiële klanten beter beoordeeld op aantrekkelijkheid, gebruiksvriendelijkheid, duurzaamheid en veiligheid. Wel is het zo dat aan het merk ‘Tesla’ een idee van ‘duur’ kleeft; dat zal wel te maken hebben met de prijzige (en prachtige) auto’s die ze produceren.

Wat betreft de producteigenschappen onderscheidt de Tesla PowerWall 2 zich volgens u van de concurrentie op het gebied van: de bruikbare capaciteit, het vermogen, het design, de handige applicatie en de mogelijkheid om het product binnen of buiten te installeren. Wat de capaciteit aangaat, die ligt bij de PowerWall 2 op 13,2 kWh (dat is voldoende energie voor een gemiddeld huishouden voor ruim méér dan een dag stroom), en het vermogen (d.w.z. hoe snel die energie ofwel in, ofwel uit de batterij kan worden gehaald) ligt op 5 kW; daarmee kunt u rustig de wasmachine laten draaien en tegelijk de lichten, koelkast, TV en computers aan hebben staan. Overigens hebben concurrerende thuisbatterijen zoals die van LG Chem vergelijkbare specificaties, maar qua vormgeving zullen de meeste andere merken het zeker afleggen tegen het gelikte design van Tesla.

Tesla Powerwall 2

 

'Verantwoordelijk en Plichtsgetrouw'

Buiten wat u van Tesla en de PowerWall vindt, weten we nu ook meer van u: Het blijkt dat de potentiële klanten liggen in met name de leeftijdsgroepen 30-40 jaar en 50-70 jaar oud (Wat zou er gebeuren tussen 40 en 50 jaar dat de interesse tijdelijk vermindert?) U bent hoogopgeleid, welvarend, woont vooral in het Westen van Nederland of in Gelderland, en uw ‘duurzaamheidsstijl’ is te vatten in de woorden verantwoordelijk en plichtsgetrouw. Zo, dan weet u dat ook weer. En tenslotte, misschien onverwacht: U bent eerder vrouw dan man. 

Tesla zal ongetwijfeld met deze informatie aan de slag gaan om haar marketing strategie beter op u te kunnen richten. Voorlopig is ons advies nog om af te wachten met de aanschaf van een thuisbatterij als toevoeging aan uw zonnepanelen systeem, maar mocht het interessant voor u worden, schroom dan vooral niet om met Zonnefabriek contact op te nemen: We helpen u er graag mee verder!

Vraag adviesgesprek aan

Geert installeert de gateway van een powerwall