De ‘Mijn Zonnefabriek’ app is vernieuwd

Mooiere vormgeving en meer informatie in de nieuwe app

De ‘Mijn Zonnefabriek’ app is vernieuwd

Deze maand presenteren we u een nieuwe versie van de ‘Mijn Zonnefabriek’ app, waarmee u de opbrengst van uw systeem kunt volgen, nieuwe klanten kunt aandragen en een overzicht heeft van uw garanties, plus links naar FAQ pagina’s die betrekking hebben op uw systeem.

Hessel van den Berg
07 juni 2021

nieuwe mijn Zonnefabriek app

Het staat al een tijdje op onze verlanglijst, maar deze maand komt het er dan eindelijk van: een gloednieuwe versie van onze eigen app, waarmee u de opbrengst van uw zonnepanelen gemakkelijk kunt volgen. De bestaande app zag er inmiddels een beetje vermoeid uit, vonden we, en kon wel een opfrisser gebruiken. Daarom zijn we al een paar maanden aan de slag geweest om een nieuwe versie te creëren. Wat kunt u allemaal verwachten?

Garantievoorwaarden en FAQ

In de nieuwe app kunnen klanten met een SMA systeem weer de productie van hun zonnepanelen volgen zoals ze gewend zijn. Maar daarnaast zal op de app ook veel méér informatie te zien zijn over hun systeem. Zo kunt u gemakkelijk de einddatum van de garantie op verschillende producten zien, en de garantievoorwaarden erbij pakken. Ook zijn er links naar onze FAQ pagina’s. Als u bijvoorbeeld een lichtje op uw omvormer ziet branden dat u nog niet eerder had gezien, dan kunt u gemakkelijk opzoeken wat dat voor uw type omvormer betekent.

Vind de betekenis van de LED lichtjes snel via de Mijn Zonnefabriek app

Vind de betekenis van de LED lichtjes snel via de Mijn Zonnefabriek app

Onze populaire ambassadeursvergoeding, waarmee u geld kunt verdienen door nieuwe klanten aan te dragen, blijft natuurlijk bestaan. In de toekomst gaan we deze nog wat meer uitbreiden. Met de nieuwe app gaat dat allemaal wat gemakkelijker; dankzij het feit dat deze app automatische updates krijgt, hoeft u niet telkens een nieuwe versie uit de iStore of GooglePlay te laden. Het installeren van de app is vrij eenvoudig: U surft op uw smartphone naar mijn.zonnefabriek.nl en u kunt de app gemakkelijk op het beginscherm van uw smartphone of tablet ‘vastmaken’. Hoe dat werkt, leggen we hier uit.

Toestemming om gegevens te delen

Zowel Zonnefabriek als SMA gaan zorgvuldig met uw data om. Daarom kunnen we u alleen maar de gegevens van uw systeem laten zien, als u ons expliciet toestemming geeft om de data op te halen bij SMA. Het verlenen van die toestemming is een éénmalige handeling. U kunt op ieder moment in de toekomst weer besluiten om die toestemming weer in te trekken als u dat zou willen.

Het verlenen van de toestemming gaat als volgt:

  • Wanneer u voor de eerste keer in de app inlogt en naar de pagina ‘opbrengst’ (onderaan het scherm) gaat, dan verschijnt er een melding in het scherm. In de melding staat dat er een e-mail is verstuurd naar uw e-mail adres met de vraag om toestemming te verlenen
  • In uw e-mail postvakje zult u een e-mail zien verschijnen afkomstig van ‘noreply@sunnyportal.com'. Als u deze (Engelstalige) mail opent, dan staat daarin een link (aangegeven met hoofdletters) waar u op kunt klikken. Deze link leidt u naar een website met het web-adres: ennexos.sunnyportal.com
  • U kunt hier inloggen met uw login voor Sunny Portal. Uw gebruikersnaam is uw e-mail adres en het wachtwoord is er één die ooit door Sunny Portal naar u is verstuurd (Wachtwoord voor Sunny Portal vergeten? Kijk dan hier)
  • Eenmaal ingelogd, moet u de ‘Terms & Conditions’ aanvaarden. Vervolgens krijgt u het verzoek om de opbrengstdata te laten delen met de ‘Mijn Zonnefabriek’ app. Als u dat heeft aanvaard, kunt u dit scherm weer sluiten.

Een volledige beschrijving van al deze stappen, inclusief schermafbeeldingen, vindt u op onze FAQ pagina’s.

Informatie over de garanties op de producten vindt u onder 'Installaties'

Informatie over de garanties op de producten vindt u onder 'Installaties'

Neem de tijd

De bestaande Mijn Zonnefabriek app blijft voorlopig ook nog werken, dus u hoeft niet onmiddellijk op de nieuwe app over toestappen: we geven u natuurlijk een seintje ruim voordat de bestaande app niet meer kan worden gebruikt.

Kijkt u dus maar rustig wanneer u even de tijd heeft, of het lukt om de nieuwe app te installeren en de toestemming aan SMA te geven. En komt u er niet uit? Kijk dan eerst even op de FAQ pagina’s, en als het dan nog niet lukt, laat het ons weten. We vragen wel of u dat het liefst per e-mail wilt doen in plaats van bellen; zo hopen we iedereen tijdig van informatie te kunnen voorzien en eventuele plooien in het systeem nog glad te kunnen strijken.

Alvast bedankt voor de medewerking en veel plezier met de nieuwe app!

Weten wat bij u mogelijk is?

Vraag vrijblijvend advies aan
Advies aanvragen

Gerelateerd nieuws

Nieuws berichten
2021-04-02
Steeds vaker hebben onze adviseurs te maken met e-mails en telefoontjes in het Engels, afkomstig van enthousiaste buitenlanders die naar Nederland zijn gekomen en graag ook hun steentje willen bijdragen aan de energietransitie. We vroegen een aantal van hen naar hun beweegredenen om zonnepanelen te kiezen en hun ervaringen met Zonnefabriek.

lees meer ›
2020-10-23
Niet alleen maar voor de ‘solar nerds’ onder ons: regelmatig bijhouden hoe het met de zonnepanelen is gesteld is voor iedereen een goed idee. Daar bestaan verschillende manieren voor, en één daarvan heeft een nieuw jasje gekregen. We stellen u graag de nieuwe ‘SMA Energy App’ voor.

lees meer ›
2020-06-24
Er bestaan inmiddels heel veel apps en andere manieren om de opbrengst van zonnepanelen op afstand of binnenshuis te monitoren, en er komen steeds nieuwe versies bij. We proberen wat helderheid te scheppen in het soms verwarrende aanbod.

lees meer ›