Wifi wachtwoord wijzigen SolarEdge omvormer
Als uw omvormer via WiFi communiceert met uw router, dan is het WiFi wachtwoord ook in uw omvormer ingesteld. Wanneer u verandert van router (bijvoorbeeld wanneer u van provider verandert), of wanneer u uw wachtwoord heeft aangepast, dan moet de omvormer meestal ook opnieuw worden ingesteld om te kunnen blijven communiceren. In dit stappenplan wordt uitgelegd hoe u dat kunt doen. Dit stappenplan geldt alleen voor SolarEdge omvormers zonder display (met compact technologie), die zijn uitgerust met WiFi.
Voor de stappen hebt u nodig: een smartphone waarop de 'MySolarEdge' app is geïnstallerd. Deze app is gratis te downloaden voor zowel iPhone als Android smartphones.
Aan de zijkant van uw omvormer zit een QR code, deze moet zichtbaar zijn om gescand te kunnen worden.
1) Open de 'MySolarEdge' app en log in. Klik op de drie horizontale streepjes links bovenin. U krijgt dan het volgende scherm:

2) Klik op ‘Omvormer communicatie’. Nu opent de app de camera op uw smartphone. Scan de QR code aan de zijkant van het toestel:

3) De app vraagt u nu om de schakelaar onderaan het toestel naar links (naar de P-stand) te duwen en meteen weer los te laten:


4) Als de omvormer geen bestaande verbinding heeft met een WiFi netwerk in uw huis, dan kunt u op de knop ‘Configureren’ klikken onderaan.
5) U kunt vervolgens het wifi netwerk kiezen en het wachtwoord invullen.
6) Klik op ‘verbind’, en vervolgens op ‘OK’ Na een paar seconden zou de verbinding weer in orde moeten zijn.
Zie ook dit filmpje van SolarEdge op Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=jRYPMGNOJho