- Home
- FAQ
- Ik heb al zonnepanelen
- Mijn Zonnefabriek app
- Toestemming voor het ophalen van data controleren of intrekken
Toestemming controleren of intrekken
Toestemming voor het ophalen van data
Om de opbrengst van uw zonnepanelen te kunnen zien in de Mijn Zonnefabriek app, moet er eerst door u toestemming (of: 'consent') worden gegeven aan SMA, dat zij de gegevens van de omvormer met Zonnefabriek mogen delen. Hier leggen we uit hoe u kunt verifiëren dat die toestemming inderdaad is gegeven, en hoe u deze eventueel weer kunt intrekken.
-
Stap 1: Sunny Portal by ennexOS
De toestemming staat geregistreerd in het SMA platform met de naam 'EnnexOS'. U komt op dit platform terecht via het web adres: https://ennexos.sunnyportal.com/login . Hier kunt u inloggen met uw gebruikersnaam en wachtwoord van Sunny Portal. De gebruikersnaam is uw e-mail adres.
-
Stap 2
Eenmaal ingelogd in Sunny Portal by ennexOS ziet u de melding dat 'u nog geen toegang heeft tot de installatie'; dat lijkt vreemd, maar dat is hoe het hoort. U heeft namelijk wel een installatie op Sunny Portal, maar niet op EnnexOS. Dat maakt verder niet uit, want we moeten wel via EnnexOS de toestemming verlenen. klik op het tandwieltje in de kolom links (zie de rode pijl)
-
Stap 3
Nu verschijnt er een aantal opties. Klik op de onderste met de naam 'Toepassingen andere aanbieder'.
-
Stap 4
U kunt de toestemming die u hebt gegeven aan andere aanbieders hier bewerken door op het icoontje van het potloodje te klikken naast de weergegeven toepassing, zoals aangegeven door de rode pijl:
-
Stap 5
Hier kunt u tenslotte het vakje aan- of uitvinken. Wanneer het vakje aangevinkt is, dan is er toestemming verleend om de data van de betreffende installatie met Zonnefabriek te delen. Wanneer het vakje is uitgevinkt, dan is deze toestemming weer ingetrokken. Als u iets heeft gewijzigd dan moet u vervolgens op 'opslaan' klikken.
Overige vragen in deze categorie
- Alles over de 'Mijn Zonnefabriek' app
- De Mijn Zonnefabriek app op uw smartphone installeren
- Welke stappen moet ik zetten bij de eerste log-in in de nieuwe Mijn Zonnefabriek app?
- Geen opbrengst data in de Mijn Zonnefabriek app
- Hoe draag ik vrienden en bekenden aan in de Mijn Zonnefabriek app?
- Onbekende fout in de opbrengst van de Mijn Zonnefabriek app
- Toestemming geweigerd Mijn Zonnefabriek app
- E-mail niet als system owner ingesteld
De antwoorden op de bovenstaande vragen geven veel informatie over zonnepanelen, maar voor een volledig, deskundig advies over zonnepanelen raden wij altijd een persoonlijk adviesgesprek aan.
Advies aanvragen