Hoe zet ik automatische e-mail meldingen van Sunny Portal aan en uit?

Hoe zet ik automatische e-mail meldingen van Sunny Portal aan en uit?

Hoe zet ik automatische e-mail meldingen van Sunny Portal aan en uit?

Sunny Portal kan u automatisch e-mail sturen als er een storing in uw systeem optreedt. Hier leest u hoe u deze meldingen aan of uit kunt zetten.

Hoe zet ik automatische e-mail meldingen van Sunny Portal aan en uit?

Automatische e-mail meldingen van Sunny Portal

Er bestaan verschillende manieren om automatisch een e-mail te ontvangen van Sunny Portal in geval van storingen. De belangrijkste is via het 'gebeurtenisrapport'. Dit geeft de mogelijkheid om een e-mail te ontvangen wanneer zich een storing in de omvormer voordoet.

  • Stap 1

    Log in op de site en ga via 'Configuratie' naar 'Rapportconfiguratie' 

    Sunny Portal Rapportconfiguratie

  • Stap 2

    In de rapportconfiguratie kan er gekozen worden voor dagelijkse en maandelijkse inforapporten, of gebeurtenisrapporten.

    Sunny portal selecteer gebeurtenisrapport

  • Stap 3

    Klik op de dropdown om bij Gebeurtenisrapport 1 te komen

    Sunny Portal gebeurtenisrapport activeren

  • Stap 4

    Klik op Bewerken om de instellingen aan te passen. u kunt het rapport activeren of decativeren, e-mail adressen toevoegen of verwijderen, en kiezen welke meldingen u laat versturen. Vergeet niet op Opslaan te klikken als u klaar bent.

    Sunny Portal gebeurtenisrapport activeren

  • Stap 5

    U kunt er ook voor kiezen om een melding te krijgen als de communicatie met uw systeem uitvalt. Dat kan via de knop 'Installatiebewaking'.

    Sunny Portal Installatiebewaking aanklikken

  • Stap 6

    Hier kunt u de 'Instellingen' aanklikken.

    Sunny Portal installatiebewaking instellingen

  • Stap 7

    Tenslotte kunt u hier aangeven dat u een mail wilt ontvangen wanneer de communicatie onderbroken is.

    Sunny Portal installatiebewaking configureren